יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

שם לחדר מחרוזי גיהוץ

בגילי המופלג פיתחתי תחביב של ילדות בנות 12, חרוזי גיהוץ!
תחביב זה התפתח לגמרי במקרה לפני כחודש. קניתי ערכת יצירה לבנים של חרוזי גיהוץ עם צורות של מכונית, דולפין, כלב...
בשמחה ובששון מסרתי אותה לבני שניסה חרוז אחד והחליט שזה לא בשבילו. שעה וחצי אחר-כך, כל החרוזים היו ממויינים לפי צבע (ריפוי בעיסוק?) וכל הפינטרסט שלי מלא בתמונות לרעיונות עם חרוזי גיהוץ.
פריט ראשון שהכנתי היה תחתית מהממת לכוסות (אעלה בהמשך כשאכין סט) אך אבוי, אין חרוזים אפורים בערכה .
החלטתי להזמין כמות גדולה מהרשת. חיפוש אינטרנטי באתרים באנגלית העלה 3 מידות גודל לחרוזים, בדקתי על הקופסה ואין מידת גודל רשומה אז כדי לחסוך לכם 3 שעות של ניסיון פיענוח, להלן המידות:
2.5 מ"מ - חרוזי מיני. חרוזים ממש לא פופולריים בגלל קוטרם הזעיר, עדיין לא ראיתי חנות שמוכרת חרוזים במידה הזאת בארץ, אבל ברשת ניתן למצוא מידת גודל זו. צריך לוחות עם מסמרים זעירים אז אם קונים חרוזים אלו, יש להזמין גם לוח.
5 מ"מ - חרוזי מידי. החרוזים הכי פופולריים, הדגם שמוכרים באיקאה, בחנויות יצירה, בערכות לילדים.
10 מ"מ - חרוזי מקסי. מיועד לילדים בגיל הגן לפיתוח המוטוריקה העדינה. יש בשפע בחנויות לאבזור גננות.
החרוזים נקראים באנגלית Iron beads, Perler beads, Hama beads - אני מניחה שהשניים האחרונים הם שמות מותגים - לא התעניינתי במיוחד..
אחר כך הכנתי space invaders קטנים כמו במשחק האטרי של פעם.
ואז בעלי איתגר אותי בהכנת Qr - גם במשימה זו עמדתי בהצלחה! הקוד נסרק בקלות וזה משמש אותו כמעמד כוסות / פתיח לשיחה.
בכל אופן, נעבור לנושא הרשומה: הבן הקטן קיבל מהגן ליום הולדתו את אותיות שמו לתלייה בחדר.
מתנה מקסימה אבל הוא חולק את החדר עם אחיו הגדול.. לא היתה אפשרות להשיג שלט זהה מהגננת (תמורת תשלום כמובן) כי חברת הדפוס בדיוק החליפו מדפסת וזה לא ייצא זהה.. התבאסתי.
ואז נכנסו לחיי חרוזי הגיהוץ והחלטתי להכין אותיות לחדר שלהם.
כתבתי את השמות שלהם בגופן שמצא חן בעיני ב Power point ושמרתי כתמונה.
רשמתי את השמות ביחד כדי לשמור על קנה מידה בתהליך ההמרה.
נכנסתי לאתר שאני יוצרת בו ריבועים לסריגה אך במקום ריבועים בחרתי עיגולים, רוחב מקסימלי 90 ויצאה לי התמונה הבאה:
אני אוהבת שהצד שלא נמעך מהגיהוץ מוצג לפנים אז הפכתי את התמונה לתמונת מראה:
התלבטתי באילו צבעים להכין את האותיות. גור מיד הודיע לי שהוא רוצה בצבע אדום, אז הכנתי לו רכב עם נגיעה של אדום:
לעומר הכנתי רכב עם נגיעה של צהוב כדי להכין אותיות צהובות
ברגע האחרון הלכתי עם תחושת הבטן והחלטתי שהטנדר לא מתאים ואני לא רוצה אותיות צהובות עם קיר לבן. הכנתי רכב אחר עם נגיעות של כחול:
יצרתי את האותיות, גיהצתי עם נייר אפייה, הנחתי קופסה קשיחה וכבדה אחרי הגיהוץ כדי לשטח חיכיתי דקותיים, הפכתי צד, עם נייר אפייה גיהצתי עוד 5 שניות.

השוואה בין השלטים - אני מאוד מרוצה מהתוצאה! 
נשאר רק להדביק דבק דו צדדי
והתוצאות לפניכן:

חברה שלי עברה דירה וילדה את בנה השני. הבאתי מתנה אבל רציתי משהו אישי.
התייעצתי איתה בנוגע להכנת שלטי שמות לחדר הילדים, החלטנו על צבעים ועיצוב (הבהרה: אני לא מכינה דברים לבתים של אנשים אחרים לפני שהתייעצתי איתם. לא אוהבת כשעושים לי את זה אז לא עושה זאת לאחרים).
צירפתי את הטנדר הירוק שמשתלב יפה עם צבעי השמות.
ורד

תגובה 1: