יום ראשון, 8 במרץ 2015

פרפרים מבקבוק פלסטיק

רגע לפני ישיבת הצוות בה חשפנו את הגמדים ואת הענקים החלטתי לתת מתנה נוספת לצוות: סוכריות על מקל.
כמובן שאצלי לא יעלה על הדעת לחלק סתם סוכריות אז עוד באותו בוקר עמלתי בהכנת 40 פרפרים מבקבוקי פלסטיק שאספתי ערב לפני.
הדפסתי ציור פשוט של פרפר וגזרתי את הבקבוקים בחלק הישר:
כל בקבוק מספיק לשני פרפרים. גזרתי את העיגול לחצי. עדיף לגזור על המקום בו היתה דבוקה התווית של הבקבוק כדי שלא ישפיע על צבעי הפרפר.

עם קצת נייר דבק מדביקים את הפרפר לפְּנים הפלסטיק ועוברים עם טוש פרמננט (שלא יורד) על קווי המתאר של הפרפר.
אפשר לבצע שינויים בקווי המתאר לפי רצונכם. אני שיניתי את אחד הפרפרים. הורדתי 2 קווים והוספתי נקודות..
גוזרים לפי קווי המתאר החיצוניים.

עכשיו יש שתי אפשרויות צביעה:
1. לצבוע בטוש פרמננט.
2. לצבוע בלק.

טוש פרמננט צביעה מהירה וחומרים זולים אבל בעיניי לק מייצר אפקט יפה בהרבה!
צבעתי בשניהם לשם ההשוואה:



דגש חשוב:
אם מחליטים להשתמש בטושים לצביעה, עדיף לצבוע בצד השני של הפרפר שאין עליו את קווי המתאר השחורים.
בפרפר הטושים שלי עשיתי את החלק התחתון של הכנפיים כדי להראות מה קורה אם צובעים באותו צד: השחור נמחק / נמרח. בחלק העליון של הכנף צבעתי בחלק התחתון ורואים היטב את קווי המתאר.

שלא תבינו אותי לא נכון, את כל הפרפרים צבעתי בטושים! אבל אם היו לי 2-3 פרפרים להכנה,אין ספק שהייתי צובעת בלק (הרי כבר יש לי את הצבעים של הלק בבית).

לסיום, מקפלים את הפרפר לחצי, מוסיפים חתכים בנקודות החיבור של הפרפר (לפי קווי המתאר) ומשחילים סוכריה.

דגש אחרון:
אני לקחתי כל בקבוק שקוף שמצאתי. למדתי מספר דברים:
1. לא לקחת בקבוקים עם המון כפלים - עדיף בקבוקים ישרים.
2. לא לקחת בקבוקים מפלסטיק עבה (בקבוקי קולה ממש קשה לגזור). יש בקבוקים מפלסטיק ממש דק וזה מרגיש כאילו גוזרים נייר. לפני שבוחרים בקבוק תבדקו אם הוא רך, דק, חלק וגמיש.

כל ענק היה צריך לנחש מי הגמד שלו. ברגע שגילה, נתן לו סוכריית פרפר. כך כולם קיבלו סוכריה.
ורד

תגובה 1: