יום שלישי, 27 ביולי 2010

שרשרת סרוגה במסרגה אחת

מיומנות זו לא הסכמתי ללמוד ודאגתי לדחות אותה למשך חצי שנה.
הייתי בטוחה שמדובר בתהליך כל-כך מסובך שלא אוכל להבין אותו.
טעיתי!! בגדול!!
הכנתי את השרשרת תוך רבע שעה ויש לה צבעים נהדרים לקיץ.
אז איך עושים את זה?
קונים חרוזים עם חור - אני קניתי שקית גדולה של חרוזי פלסטיק שקופים, לא עגולים, בצבעים כחול, ורוד וירוק שמשתלבים עם שמלה פרחונית שקניתי באותם צבעים.
קונים חוט בצבע מועדף בחנות תכשיטים (חנות הצמר הקבועה שלי לא מחזיקה בחוטים כאלה..).
על הגליל עצמו משחילים את כל החרוזים הרצויים לפי סדר הופעתם.
שימו !
לא חותכים את החוט מראש כמו שכאשר אנחנו סורגות אנחנו לא חותכות את החוט מראש (אחרת זה לא נקרא סריגה אלא מקרמה ).
אני השחלתי לפי סדר מסוים כי יש לי הפרעה קטנה ואני לא יכולה פשוט ללקט את החרוזים ולהשחילם באופן אקראי על החוט. הסדר שלי הוא כחול - ורוד - ירוק - ורוד - 2 כחול - 2 ורוד - 2 ירוק - ורוד - 3 כחול - 3 ורוד - 3 ירוק - ורוד וחוזר חלילה.
רווח בין חרוזים:
5 עיני שרשרת, מעבירים חרוז כחול + עין שרשרת לאחיזה, 2 עיני שרשרת, מעבירים חרוז ורוד + עין שרשרת לאחיזה, 2 עיני שרשרת, מעבירים חרוז ירוק + עין שרשרת לאחיזה, 5 עיני שרשרת, מעבירים חרוז ורוד + עין שרשרת לאחיזה, 5 עיני שרשרת מעבירים, 2 חרוזים כחולים + עין שרשרת לאחיזה, 2 עיני שרשרת... אני חושבת שהבנתם את הרעיון.
בקצה השרשרת לא שמתי סוגר. עשיתי שרשרת אחת ארוכה וכשסיימתי, סגרתי בעין שטוחה בין הקצוות.
אני הולכת איתה מלופפת ואוהבת אותה מאוד.
מבחינתי, המחמאה הכי גדולה שקיבלתי עליה היתה מחברה שיודעת שיש לי בעיה עם חוסר סדר וסימטריה. היא הסתכלה על השרשרת, חייכה ואמרה שהיא גאה בי שהצלחתי להשחיל את החרוזים באופן אקראי. חייכתי חזרה והסברתי לה שגם הפעם הם מסודרים, אבל תודה בכל מקרה.
ורד

תגובה 1: